Elektro-boom przeskoczył na nowy poziom: teraz w aktualności nie tylko samochody, rowery, ale i hulajnogi elektryczne. Najlepsze jest to, że hulajnoga elektryczna jedzie bez pomocy ridera! Odbił się od drogi ― i już czujesz wiatr we włosach!
Hulajnoga elektryczna może jechać od 16 km/h. Czuje się ― „dość szybko".
Teraz o głównym. Przy wyborcze hulajnogi elektrycznej nie warto zapominać o trzech punktach:
1. Czasami hulajnoga elektryczna potrafi rozładować akumulator.
Jedno ładowanie baterii wystarczy na około godzinę jazdy w trybie "dajesz gazu!". Oczywiście, do najbliższego gniazdka dojedziesz, ale to nie bardzo przyjemna sprawa.
Po pierwsze, z powodu znajdujących się na dole baterie to nie lekka rzecz, żeby być zadowolonym od tego transportu, należy zwrócić uwagę na pojemność baterii i zasięg. Tutaj wszystko standardowo: im więcej biedzie akumulator, tym więcej przejedziesz na jednym ładowaniu.
Budżetowe modele mają baterie do 10 Ah, co pozwala przejechać do 25 km.
Segment środkowy ― do 15 Ah.
Najdroższe ― do 35 Ah — tego wystarczy, aby przebieg był do 110 km.
Baterie dzielą się na dwie kategorie ― ołowiowe i litowe.
Ołowiowe znacznie cięższe litowych, ale pracują w temperaturach nawet do - 20°C.
Litowe są lekkie, jednak szybko się wyczerpują już przy - 5°C.
Średnio bateria przeznaczona jest na 250 cykli ładowania. Dalej można kupić nową.
2. Krawężniki i schody nie dla hulajnogi elektrycznej
Duże koła "zjadają" nierówności na drodze. Jednak nawet zjeżdżać z krawężników i wpaść na nich byłoby OK, tymczasem zwykła waga hulajnogi elektrycznej nie bardzo pozwala.
Weź sobie pod uwagę: komfortowa jazda w dużej mierze zależy od rodzaju kół:
- Pompowane zmniejszają obciążenie na silnik;
- Całe nie boją się przebicia i długo się zużywają;
- Duże koła ― najlepsza amortyzacja;
3. Hulajnoga elektryczna „nie lubi” deszcz
Silnik i bateria chronione przed wilgocią i brudem, jednak nie są hermetyczne, więc głębokie kałuże i ulewa szkodzi sprzętu.